CSÁRDI Antal
ÁLLÍTÁSOK
„Az általa (a nagyapjának dédapja, Kamermayer Károly) elért eredmények és a népszerűsége alapvetően annak volt köszönhető, hogy munkássága sokkal inkább a budapestiek életkörülményeinek javítását célozta, mint a jelenkor városvezetőié. Különösen a baloldali pártokkal történő összevetésben igaz ez, amelyeknél most is a pozíciók elosztása, egyéni karrierjük építése a fő szempont.”
Indoklás
Ez az állítás ELDÖNTHETETLEN, ugyanis nem lehet megítélni, hogy mi alapján állítja azt Csárdi, hogy Kamermayer intézkedései „sokkal inkább a budapestiek életkörülményeinek javítását” célozták, hiszen a különböző intézkedések változó hatással lehetnek az életkörülményekre.
„…az emberek szívesen elmondják a véleményüket, de legtöbbjük azt érzi, hogy a döntések nélkülük és a fejük felett születnek meg. Erre jó példa a Városliget-projekt is, amelynek során formálisan megkérdezték az emberek véleményét, hogy „be legyen fogva a szájuk”, de a döntés során ebből szinte semmit nem vettek figyelembe.”
Indoklás
A Liget Budapest projekt tervezetét 2014. június 30-án fogadta el a Fővárosi Közgyűlés. Csárdi Antal a lakosság formális megkérdezésénél valószínűleg a “színes Liget – Színezd ki a Ligetet!” kreatív pályázatra gondolt, melynek során a lakosság a használaton kívüli betonfalak megújítására küldhette be ötleteit. Ez a pályázat augusztus 18-án zárul. A tényleges beruházások pedig 2015 második felében indulhatnak majd el. Így nem lehet tudni, hogy az emberek véleményét milyen mértékben fogják figyelembe venni, ezért ezt az állítást ELDÖNTHETETLEN-nek ítéljük.
„A program (LMP fővárosi programja) gerince nem változott, már csak azért sem, mert a mostani városvezetés semmit nem valósított meg belőle.”
Indoklás
A Lehet Más a politika valóban nem tett közzé új Budapest programot 2010 óta. Az, hogy valójában mennyit valósítottak meg a program gerincéből nehéz kérdés, ugyanis fontos szerepet kap programjukban a közösségi közlekedés fejlesztése, amely az utóbbi 4 év városvezetésénél is hangsúlyos szerepet kap (még ha a fejlődés nem is mindig a legmegfelelőbb irányban zajlik). A 4-es metró után jelentős összegeket fordít a város a 3-as villamos és a 3-as jelzésű metró pályájának felújítására, továbbá munkálatok folynak az 1-es villamos vonalon is. Kiemelt szerepet kap továbbá a kerékpáros közlekedés körülményeinek javítása is. 2011-ben a BKK jóváhagyott egy kerékpárút fejlesztési koncepciót, amelynek része volt a MOL Bubi fejlesztés is, amely idén nyárra megvalósult. Másik példa lehet a közterület fejlesztés is, a 2010-2014-es ciklus során több köztér újult meg, például a Madách-tér, a Bikás park, vagy akár a II. János Pál pápa tér (utóbbi kettőnél fontos megjegyezni, hogy a fejlesztés valódi oka a 4-es metró megállóinak elhelyezése volt), tehát részben ez is megvalósult. Az azonban így is látható, hogy a jelenlegi városvezetés nem az LMP által preferált irányokban hajt végre fejlesztéseket és nem az általuk kitűzött léptékben, de túlzás lenne azt állítani, hogy semmit sem valósítottak meg akár részben az LMP programból. Ezért ez az állítás FÉLREVEZETŐ.
Csárdi Antal, a Lehet Más a Politika főpolgármester-jelöltje adott interjút a Magyar Hírlapnak, amelyben a jelöltségével kapcsolatos dolgokról beszélt.